VIER vragen aan Sander
"Samen succes behalen daar word ik blij van"

 

1Wat houdt jouw werk precies in?

Dit is afhankelijk van de opdracht. Bij een optimalisatie ben ik ervoor verantwoordelijk om een aantal afgesproken onderdelen van Profit en AFAS In- en OutSite te optimaliseren. Hierbij ben ik betrokken bij de initiele uitvraag om tot een lijst met de te optimaliseren onderdelen te komen. Per onderdeel loop ik het volgende proces door:

  • uitvraag van het gewenste proces, hierbij daag ik de klant uit vanuit mijn ervaring en de standaard van AFAS;
  • opstellen van een procesbeschrijving aan de hand van de uitvraag en dit toesen bij de klant;
  • concept optimalisatie aanleveren bij de klant;
  • feedback verwerken;
  • aceptatietest;
  • evaluatie optimalisatie. 

Bij Functioneel beheer pak ik incidenten op die door de klanten worden aangeleverd. Denk hierbij aan kleine aanpassingen in de inrichting en het oplossen van fouten in de bestaande inrichting. 

Verder ben ik vaak betrokken bij communicatie de organisatie in. Denk hierbij aan het geven van een webinar over een onderdeel in AFAS of het bijdragen aan een wekelijkse communicatie. 

Gedurende de tweede helft van het jaar komt daar vaak het begeleiden van implementaties bij. Dit betekend dat ik een klant begeleid richting de overstap naar AFAS. Hierbij richt ik me op het begeleiden van het testen van onderdelen en adviseer ik de klant in de gesprekken met AFAS en het voorbereiden op de livegang op 1 januari. 


2. Waar ben je op dit moment mee bezig?
Op dit moment voer ik een optimalisatie uit voor één van onze klanten en ben ik verantwoordelijk voor het functioneel beheer bij dezelfde klant. Daarnaast draag ik bij aan de support dienst van VIER Consultancy.

 

3. Waar haal jij het meeste energie uit op je werk?

Ik haal het meeste energie uit het opleveren van een mooie inrichting, waar ik een klant enorm mee kan helpen Daarnaast vind ik de eerste verkenning atijd erg leuk, ieder bedrijf heeft zijn eigen wensen en prioriteiten. Ook hier haal ik veel energie uit!


4. Op welk behaald resultaat ben jij het meest trots?


De jaarovergang bij mijn huidige klant van 2022 naar 2023 ben ik erg trots op. Hier hebben we in erg korte tijd met een kleine groep medewerkers ervoor kunnen zorgen dat alle functies, kostenplaatsen en medewerkers goed gemuteerd zijn richting het nieuwe jaar. Een grote klus dus onder hoge tijdsdruk en met weinig mensen tot een goede einde is gebracht!